Умови та ресурси
В Андріївському ліцеї №1 створено сприятливі умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами (ООП). Заклад частково забезпечений безперешкодним доступом до всіх приміщень, що сприяє комфортному перебуванню дітей з ООП у шкільному середовищі.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 №957 (із змінами від 26.04.2022 №483), а також згідно з висновками комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр», листом МОН від 03.09.2024 №6/679-24 «Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2024/2025 навчальному році» та заявами батьків, у ліцеї було видано наказ від 28.08.2024 №124-ОД «Про створення класів з інклюзивною формою навчання та організацію в них навчально-виховного процесу».
У 2024–2025 навчальному році організовано інклюзивне навчання в трьох класах:
– 2-А класі – 1 учениця,
– 4-Б класі – 1 учениця,
– 5-Б класі – 1 учениця.
У кожному з цих класів працюють асистенти вчителя — загалом троє фахівців, які забезпечують індивідуальний супровід та допомогу учням з ООП.
Для створення належних умов навчання обладнано ресурсну кімнату, що відповідає принципам доступності та універсального дизайну. Вона оснащена спеціальними засобами для корекції психофізичного розвитку. Тут діти навчаються, здобувають навички соціально-побутової адаптації, граються та відпочивають.
На базі ліцею також функціонує кабінет практичного психолога, поєднаний із простором для соціально-емоційного відпочинку — Дружнім простором. Приміщення тепле, комфортне, безпечне та сучасно обладнане. До оснащення входять: телевізор, ноутбук, принтер, акустична система JBL PartyBox 110, трансформери-пуфи, м’які крісла, ігрові столи, шафи, настільні ігри (Uno, Доббль, “Сініно”, Крокодил, “Тоодли”, “Хто я?”, Джанга, Супер фермер, Риболови, Joy Band, “Грошовий потік” тощо), розвивальні набори (дерев’яні доміно, конструктори, автотреки, ігри з шуроповертом), спортивне приладдя (м’ячі, обручі, гімнастичні палиці, туристичні килимки, ігровий парашут), а також арт-матеріали для творчих занять.Таке оснащення дозволяє проводити інтерактивні заняття, адаптовані до потреб дітей з ООП, з елементами арт-терапії, емоційної саморегуляції, рухливих ігор та творчої діяльності.
У 2025 році планується відкриття кабінету логопеда з відповідним обладнанням: балакуче логопедичне дзеркало, постановочні зонди з боксом для стерилізації, шнурівки, дидактичні матеріали, планшет, навчальні кубики, арифметичні цифри тощо.
У ліцеї створені комфортні умови для безпечного та зручного перебування дітей з ООП:
– облаштовано пологий заїзд до будівлі, що забезпечує доступність для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату;
– систематично проводяться капітальні й поточні ремонти класних кімнат для підтримання належного технічного стану;
– у закладі розміщено інформаційні стенди, зокрема дошку Брайля з назвою закладу та кнопкою виклику персоналу для орієнтування осіб з порушеннями зору;
– усі основні приміщення мають природне освітлення, ергономічне розташування меблів, правильно підібрані кольори інтер’єру, що відповідають санітарним та гігієнічним нормам;
– дотримано температурного режиму, функціонує їдальня, здійснюється регулярне вологе прибирання та системне провітрювання приміщень.
Навчальна споруда й прилегла територія систематично утримуються в належному технічному та санітарному стані, що створює безпечне і комфортне середовище для кожної дитини.
Положення про ресурсну кімнату
Паспорт ресурсної кімнати
Ресурсна кімната — простір підтримки, розвитку та турботи
У нашому ліцеї функціонує ресурсна кімната — сучасний, безпечний та інклюзивний простір, створений для всебічного розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Вона продумана так, щоб забезпечити комфортні умови для навчання, відпочинку та соціалізації.
У структурі кімнати передбачено кілька функціональних зон: зона групової роботи та зустрічей, зона фізичного та психологічного розвантаження, зона індивідуальної роботи та творчості, побутово-практична зона, а також робоче місце педагога.
Особливо улюбленою серед дітей є зона фізичного та психологічного розвантаження. Тут облаштовано релакс-зону з басейном із кольоровими кульками, яка допомагає зменшити емоційне напруження. Для сенсорного розвитку та зняття стресу передбачена пісочна терапія з підсвіткою. Доповнює цю зону обладнання, що сприяє фізичному розвитку та активній грі: спортивний куточок з мотузковим набором із сосни, м’які модулі «Конструктор Диван-трансформер» та мат-конструктор «Танграм», які розвивають координацію, просторове мислення та моторику.
Зона індивідуальної роботи та творчості забезпечена всім необхідним для інтелектуального та емоційного розвитку: пальчикові й театральні іграшки, художні книги, енциклопедії, магнітна дошка, тренажери, планшети, графічні планшети, телевізор, методичні матеріали та зошити. Для роботи в міні-групах та індивідуального супроводу використовується інтерактивний стіл.
Зона групової роботи та зустрічей призначена для взаємодії учнів між собою, а також для проведення спільних занять, тренінгів, індивідуальних та сімейних консультацій. У цьому просторі діти навчаються працювати в команді, висловлювати власну думку, слухати інших, що є важливою складовою соціального розвитку.
Побутово-практична зона створена для формування життєвих навичок. У ході практичної діяльності діти вчаться виконувати повсякденні дії: дбати про особисту гігієну, поводитись за столом, самостійно приймати їжу, підтримувати порядок у житловому просторі.
Робоче місце педагога організовано так, щоб забезпечити ефективний супровід кожної дитини відповідно до її потреб.
Ресурсна кімната — це простір, де дитина почувається захищеною, потрібною і здатною на розвиток. Саме тут створено умови, які сприяють гармонійному поєднанню навчання, відпочинку та щоденного зростання.