Соціально-психологічна служба

Соціально-психологічна служба Андріївського ліцею №1: підтримка, розвиток, допомога

У жовтні 2024 року в Андріївському ліцеї №1 Донецької селищної ради розпочала роботу соціально-психологічна служба. Основною метою діяльності служби у закладі є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу з метою компетентнісного самовдосконалення вчителя і здобувача освіти на гуманістично – інноваційних засадах, підтримка ментального здоров’я і соціального добробуту усіх його учасників.

Соціально-психологічна служба у своїй діяльності керується:

  • Конституцією України, Декларацією прав людини,
  • Конвенцією про права дитини,
  • Законом України «Про освіту»,
  • чинним законодавством України.

Співпрацює з органами місцевого самоврядування, охорони здоров’я, службами соціального захисту, для дітей, сім’ї та молоді, іншими зацікавленими організаціями та відомствами.

До складу служби входять спеціалісти:

  • Роленко Валентина Борисівна – соціальний педагог;
  • Шаповал Олена Сергіївна – практичний психолог.

Якщо у вас є питання або вам потрібна підтримка, звертайтеся до фахівців соціально-психологічної служби!

 

 

Працівники соціально-психологічної служби школи:

– керуються етичним кодексом психолога;

– дотримуються педагогічної етики, поважають гідність учнів, педагогічних працівників, батьків, захищають їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

– будують свою діяльність на основі доброзичливості, довіри у тісному співробітництві з усіма учасниками педагогічного процесу;

– пропагують здоровий спосіб життя, підвищують рівень психологічних знань педагогічних працівників і батьків або осіб, які їх замінюють;

– зберігають професійну таємницю, не поширюють відомості, отримані в процесі діагностики або корекційної роботи, якщо це може завдати шкоди учню, педагогічному працівнику, батькам чи їхньому оточенню;

– постійно підвищують свій професійний рівень;

– знають програмно-методичні матеріали і документи щодо обсягу, рівня знань, розвитку учнів, педагогічних працівників, батьків, вимоги державних стандартів до забезпечення навчально-виховного процесу, основні напрями й перспективи розвитку освіти, психолого-педагогічної науки.

 

ЗАДАЧІ соціально-ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ

  • Визначення напрямів та необхідних умов індивідуального розвитку суб’єктів навчально-виховного процесу та всього закладу в цілому;
  • Робота над реалізацією принципів гуманістичного навчання, особистісно-орієнтованої освіти, допомога учням в адаптації під час переходу з однієї вікової групи в іншу;
  • Забезпечення рівня психологічної компетентності всіх учасників освітнього процесу;
  • Проведення лекцій та виховних годин для здобувачів освіти, тренінгових, ігрових занять, виступів на батьківських зборах, організація індивідуальної роботи з батьками;
  • З метою покращення роботи з підлітками девіантної поведінки працювати з педагогами щодо цього питання, організувати індивідуальну роботу з учнями “групи ризику”;
  • Формування у підлітків потреби в самопізнанні та самореалізації;
  • Проведення профорієнтаційної роботи серед учнів і батьків 9 – 11 класів;
  • Проведення роботи з обдарованими учнями та їх батьками;
  • Засобами самоосвіти підвищувати свій професійний рівень, брати активну участь у роботі методичного об’єднання, семінарах і практикумах для вчителів.

Принципи соціально-психологічної служби:

  • Принцип науковості– здійснення діяльності на основі досягнень сучасної психології з використанням валідних діагностичних методик, що пройшли апробацію на території України та містять вікові тестові норми;
  • Принцип гуманізації навчально-виховного процесу– пріоритету інтересів особистості дитини;
  • Принцип сенситивності– урахування вікової періодизації в розвитку певних видів психічної діяльності;
  • Принцип індивідуального підходу– урахування індивідуальних темпів та напрямів розвитку особистості дитини;
  • Принцип системності– розгляд явищ у системі навчально-виховного процесу та сукупності взаємодії суб’єктів педагогічного процесу.

Завдяки роботі психолога та соціального педагога

у закладі створено:

  • сприятливий психологічний клімат, де комфортно почуваються всі учасники виховного процесу;
  • створені умови для всебічного особистісного розвитку дітей, їхнього повноцінного ментального здоров’я.

 

Основні напрями діяльності психолога у ліцеї:

  • Психологічне просвітництво

– формування у учнів, вихованців та їхніх батьків (законних представників), у педагогічних працівників і керівників освітніх установ потреби у психологічних знаннях, бажання використовувати їх в інтересах власного розвитку. Створення умов для повноцінного особистісного розвитку й самовизначення учнів, вихованців на кожному віковому етапі, а також у своєчасному попередженні можливих порушень у становленні особистості й розвитку інтелекту;

  • Психологічна профілактика

– попередження виникнення явищ дезадаптації учнів, вихованців в освітніх установах, розробка конкретних рекомендацій педагогічним працівникам, батькам (законним представникам) з надання допомоги в питаннях виховання, навчання і розвитку;

  • Психологічна діагностика

– поглиблене психолого-педагогічне вивчення учнів, вихованців протягом усього періоду навчання, визначення індивідуальних особливостей і схильностей особистості, її потенційних можливостей у процесі навчання і виховання, у професійному самовизначенні, а також виявлення причин і механізмів порушень у навчанні, розвитку, соціальної адаптації.

  • Психологічна корекція

– активний вплив на процес формування особистості в дитячому віці й збереження її індивідуальності, здійснюване на основі спільної діяльності педагогів – психологів, дефектологів, логопедів, лікарів, соціальних педагогів та інших фахівців. Ця робота включає в себе елементи гри й методи арт-терапії (у залежності від віку дитини). Проведення позакласних заходів (класна година, година психолога) також входять до компетенції психолога.

  • Консультативна діяльність

– надання допомоги учням, вихованцям, їхнім батькам (законним представникам), педагогічним працівникам та іншим учасникам освітнього процесу в питаннях розвитку, виховання і навчання за допомогою психологічного консультування. Складання психолого-педагогічної характеристики дитини, яка розкриває розвиток всіх сфер і психічних процесів, здоров’я.