Проєкти та партнерство
Інклюзивна освіта — це не лише можливість, а й пріоритет у діяльності Андріївського ліцею №1. Ми переконані, що кожна дитина має право на якісну освіту, підтримку та самореалізацію незалежно від особливостей розвитку, соціального статусу чи життєвих обставин. Саме тому ми активно працюємо в напрямі інклюзивності, розвиваючи партнерства з державними установами, громадськими організаціями та міжнародними фондами.У цьому нам допомагає тісна співпраця з низкою партнерів:
✨ Що ми робимо разом?
1️⃣ 🧠 Комплексна психолого-педагогічна оцінка
👩⚕️ Фахівці ІРЦ проводять глибокий аналіз розвитку дітей, що дозволяє своєчасно виявити особливі освітні потреби та визначити оптимальні шляхи їх підтримки.
🧩 Оцінка охоплює когнітивну, мовленнєву, емоційно-вольову та соціальну сфери розвитку.
2️⃣ 📘 Індивідуальні програми розвитку (ІПР)
✍️ На основі рекомендацій ІРЦ у ліцеї складаються ІПР, адаптовані до можливостей кожного учня.
🎯 Вони враховують як навчальні цілі, так і соціально-емоційні потреби дитини, допомагаючи їй вільно реалізовувати свій потенціал.
3️⃣ 👩🏫 Методичний супровід педагогів
🗂️ Фахівці ІРЦ проводять регулярні консультації та семінари для наших учителів.
🛠️ Ми розробляємо стратегії індивідуального підходу, вивчаємо сучасні методики інклюзивного навчання та ділимося практичними інструментами адаптації освітнього процесу.
4️⃣ 👨👩👧👦 Підтримка батьків
💬 Батьки дітей з особливими освітніми потребами отримують не лише психологічну підтримку,
🏡 а й поради, як створити сприятливе середовище вдома, взаємодіяти зі школою та залучати дитину до активного навчання і соціалізації.
5️⃣ 🧪 Впровадження інноваційних підходів
🔬 Спільно з ІРЦ ми тестуємо нові інклюзивні методики, зокрема:
🎨 арт-терапію,
🎮 ігротерапію,
👂 сенсорну педагогіку,
🗣️ альтернативну та додаткову комунікацію (AAC) — усе це допомагає дітям навчатися через досвід, емоції та гру.
🌟 Результат співпраці
Завдяки ефективній взаємодії з ІРЦ Зміївської міської ради наш ліцей створює всебічно підтримуюче освітнє середовище, де:
👩🏫 вчителі мають сучасні інструменти для індивідуальної роботи,
👨👩👧 батьки — розуміння та впевненість,
👧🧒 а діти — віру в себе й відчуття прийняття.
Це — крок до справді інклюзивного закладу, де немає чужих чи “інших”, а є тільки різні — і рівні 💙💛
Харківською обласною молодіжною громадською організацією “Освічена Ініціатива”
Створення рівних можливостей для самореалізації, розвитку талантів та формування активної життєвої позиції кожної дитини — це не просто задача, це наше покликання. Саме тому Андріївський ліцей №1 із вдячністю і гордістю реалізує довготривалу співпрацю з Харківською обласною молодіжною громадською організацією “Освічена ініціатива”, яка підтримується на рівні Донецької селищної ради як одна з ключових ініціатив для розвитку громади.
🤝 Що дає ця співпраця?
«Освічена ініціатива»:
-
✔ реалізує освітні та психосоціальні програми для дітей, підлітків і молоді;
-
✔ підтримує соціально вразливі категорії, включно з дітьми з особливими освітніми потребами (ООП);
-
✔ забезпечує гуманітарну допомогу, включаючи підтримку військових і внутрішньо переміщених осіб.
Завдяки цьому партнерству наші учні та педагоги мають доступ до практичних навчань, творчих занять, мовних клубів, арт-майстерень та мотиваційних тренінгів, що проводяться на базі ліцею.
👩🏫 Для педагогів: професійний ріст і сучасні інструменти
Учителі ліцею пройшли тренінг з методології “Рух, ігри, спорт та креативність”, який надав їм нові, інтерактивні методи роботи з класами. Після навчання педагоги активно використовують отримані знання на заняттях, особливо при роботі з дітьми з ООП, що сприяє кращій соціалізації, розвитку м’яких навичок і позитивної мотивації до навчання.
🌈 Для учнів: участь, розвиток, підтримка
У рамках ініціатив ГО:
-
🖌 учні молодших класів відвідують арт-терапевтичні заняття з піском — це безпечний простір для вираження емоцій;
-
🗣 учні середньої школи долучаються до англомовних розмовних клубів, де вчаться спілкуванню в дружній і невимушеній атмосфері;
-
📝 старшокласники беруть участь у тренінгах з написання мотиваційних листів, дізнаються про міжнародні програми, отримують натхнення для подальшої освіти.
🌱 Більше, ніж просто навчання
Ці заходи — це не лише про знання. Це про підтримку, розвиток і відновлення — особливо актуальні у час, коли багато дітей переживають освітні втрати через війну, переселення чи зміну шкільного формату. Саме тут вони відчувають себе частиною спільноти, отримують позитивний досвід та мотивацію до нових звершень.
Швейцарським фондом Terre des hommes
У 2024 році в Андріївському ліцеї №1 відкрився «Дружній простір» — місце, де діти, зокрема з особливими освітніми потребами (ООП), можуть відчувати себе захищеними, натхненними й потрібними. Цей простір створено завдяки підтримці швейцарського фонду Terre des hommes, у рамках проєкту «ProAction – Психосоціальна підтримка для дітей та сімей на Сході України».
🔹 Що ми отримали завдяки проєкту?
Завдяки фонду Terre des hommes та підтримці місцевого бюджету:
-
🔸 облаштовано зручне, тепле та безпечне приміщення;
-
🔸 надано сучасне обладнання: телевізор, ноутбук, принтер,
-
🏃♂️ придбано спортивний інвентар, настільні ігри, арт-матеріали для творчих і розвивальних занять.
Це дозволяє нам організовувати інтерактивні заняття, адаптовані до потреб дітей з ООП, із залученням методів арт-терапії, рухливих ігор та емоційної саморегуляції.
👩🏫 Наші спеціалісти
Учителі ліцею Валентина Роленко та Наталія Вовк пройшли спеціальне навчання за авторською методологією Terre des hommes «Рух, ігри, спорт, креативність».
Це дало змогу:
-
✨ створити атмосферу довіри, відкритості та підтримки;
-
🎨 організувати заняття, які одночасно є і розвивальними, і терапевтичними;
-
🤝 навчати дітей взаємодії, співпраці та самовираженню без страху чи осуду.
🧩 Для чого «Дружній простір»?
Цей простір — більше, ніж кімната.
Це:
-
🌱 місце емоційного відновлення дітей, які пережили стрес чи складні життєві обставини;
-
👦👧 підтримка для дітей з ООП, які можуть навчатися у темпі, зручному саме для них;
-
👨👩👧👦 ресурс для батьків, які отримують поради, підтримку й простір для розмови.
💙💛 Разом — заради дитинства
Ми віримо, що дитинство повинне бути щасливим навіть у найважчі часи.
Співпраця з Terre des hommes дала нам можливість створити середовище, де дитина:
-
почувається почутою і прийнятою,
-
вчиться керувати емоціями,
-
розвиває свої таланти й комунікативні навички.
Участь в “Громадському бюджеті-2024” від Донецької селищної громади
У 2024 році Андріївський ліцей №1 став переможцем Бюджету участі Донецької селищної територіальної громади з проєктом «Рівні права — рівні можливості», який було реалізовано у категорії «Соціальний захист, безбар’єрність, інклюзія».
Завдяки ініціативі авторки проєкту Марини Дмитрової, активній підтримці громади (418 голосів!) та фінансуванню з місцевого бюджету в розмірі 285 384 грн, у ліцеї відкрито ресурсну кімнату нового покоління — комфортний простір для дітей з особливими освітніми потребами (ООП).
🧘♀️ Що таке ресурсна кімната?
Це не просто кімната — це затишне середовище для розвантаження, відновлення, навчання та розвитку, де:
-
🧩 діти з ООП отримують підтримку, розвивають увагу, емоції та навички спілкування;
-
🛋️ простір обладнано сучасними меблями, м’якими модулями для відпочинку;
-
🎨 використовуються сенсорні матеріали, ігри, розвивальні вправи;
-
🧘♂️ діти можуть зняти напруження, знайти емоційну рівновагу та зосередитись.
📚 Для кого і як ми працюємо?
На сьогодні:
-
функціонують три інклюзивні класи, у яких навчаються учні з ООП;
-
ще п’ятеро учнів здобувають освіту за індивідуальною формою (педагогічний патронаж);
-
ресурсна кімната стала ключовим місцем для підтримки, адаптації та розвитку таких дітей.
🌱 Що змінює проєкт?
-
👦 Діти з ООП отримали доступ до якісного, безпечного простору, де вони можуть навчатися у власному темпі;
-
👫 Усі учні навчаються толерантності, повазі, емпатії, бо інклюзія — це про всіх;
-
👨👩👧👦 Батьки знають, що їхні діти у турботливому середовищі, де їх підтримують і чують.
💙 Разом ми — сила!
Реалізація цього проєкту — це приклад того, як громада, школа і ініціативні люди можуть створити справжню зміну у житті дітей. Це не просто результат — це крок до гідної, доступної освіти для кожного.