Поради для вчителів
🍎 Порада логопеда для вчителів: Як допомогти учням в автоматизації звуків?
Шановні колеги! При роботі з дітьми, які відвідують логопеда, часто виникає питання: чи можна поєднувати корекційні вправи з навчальним процесом?
Багато хто вважає, що під час закріплення (автоматизації) звуків дитину не можна відволікати від мовленнєвого завдання. Але сучасна практика та наука доводять протилежне!
🧠 Чому нескладні пізнавальні завдання корисні?
Наші дослідження, підтверджені фахівцями (зокрема, Е.М. Вінарською), показують:
Зняття напруги: Коли дитина зосереджена лише на артикуляції, вона часто перенапружується і “застрягає” у контролі.
Запуск автоматизму: Простий рух (наприклад, виконання нескладного завдання на лічбу, вибір чи узагальнення паралельно з промовлянням) допомагає мозку відпустити зайву напругу.
Укріплення моторики: Поєднання рухової активності (якою є і пізнавальне завдання) й мовленнєвого завдання дозволяє зміцнити моторну програму та знизити явище гіперкорекції (надмірного контролю).
Посилення результату: Нескладне пізнавальне завдання не ускладнює навички, а навпаки — посилює результат автоматизації звуків, роблячи мовлення плавним та автоматичним.
💡 Що ми просимо від Вас?
Якщо учень вже знаходиться на етапі автоматизації звука (за порадою логопеда):
Використовуйте прості завдання (наприклад, лічба, відповіді, короткі фрази) як фон для повторення потрібних слів/звуків.
Слідкуйте, щоб ці завдання були НЕскладними і не вимагали значного розумового зусилля.
Ваша підтримка та інтеграція цих простих правил у щоденний процес значно прискорить успіх дитини!
🎄 Порада для вихователів ЗДО та вчителів 1-х класів ✨
Використовуйте у щоденній роботі логопедичне завдання «Знайди літери – утвори слово» як ефективний ігровий інструмент для розвитку мовлення та підготовки дітей до читання.
Під час виконання завдання запропонуйте дитині розглянути зображення, визначити перший звук у слові, знайти відповідну літеру та скласти слово. Такий формат роботи є доступним, зрозумілим і цікавим для дітей молодшого віку.
🔍 Завдання допомагає розвивати:
✔️ фонематичний слух (визначення першого звука);
✔️ звуко-буквений аналіз і співвіднесення звука з літерою;
✔️ увагу та зорове сприймання;
✔️ лексичний запас і мовленнєву активність;
✔️ логічне мислення та послідовність дій;
✔️ дрібну моторику під час роботи з картками.
🎯 Особливо рекомендовано для дітей із:
▫️ ФФНМ;
▫️ ЗНМ;
▫️ дислалією;
▫️ труднощами звуко-буквенного аналізу;
▫️ потребою у підготовці до навчання читанню.
📌 Застосовуйте завдання у формі гри — так діти навчаються легко, із задоволенням і водночас формують важливі мовленнєві навички 💬





