Поради для вчителів
🍎 Порада логопеда для вчителів: Як допомогти учням в автоматизації звуків?
Шановні колеги! При роботі з дітьми, які відвідують логопеда, часто виникає питання: чи можна поєднувати корекційні вправи з навчальним процесом?
Багато хто вважає, що під час закріплення (автоматизації) звуків дитину не можна відволікати від мовленнєвого завдання. Але сучасна практика та наука доводять протилежне!
🧠 Чому нескладні пізнавальні завдання корисні?
Наші дослідження, підтверджені фахівцями (зокрема, Е.М. Вінарською), показують:
Зняття напруги: Коли дитина зосереджена лише на артикуляції, вона часто перенапружується і “застрягає” у контролі.
Запуск автоматизму: Простий рух (наприклад, виконання нескладного завдання на лічбу, вибір чи узагальнення паралельно з промовлянням) допомагає мозку відпустити зайву напругу.
Укріплення моторики: Поєднання рухової активності (якою є і пізнавальне завдання) й мовленнєвого завдання дозволяє зміцнити моторну програму та знизити явище гіперкорекції (надмірного контролю).
Посилення результату: Нескладне пізнавальне завдання не ускладнює навички, а навпаки — посилює результат автоматизації звуків, роблячи мовлення плавним та автоматичним.
💡 Що ми просимо від Вас?
Якщо учень вже знаходиться на етапі автоматизації звука (за порадою логопеда):
Використовуйте прості завдання (наприклад, лічба, відповіді, короткі фрази) як фон для повторення потрібних слів/звуків.
Слідкуйте, щоб ці завдання були НЕскладними і не вимагали значного розумового зусилля.
Ваша підтримка та інтеграція цих простих правил у щоденний процес значно прискорить успіх дитини!

