Професійний розвиток педагогів
У цьому розділі ви можете ознайомитися з результатами професійного зростання вчителів: отриманими сертифікатами, участю у курсах, вебінарах, тренінгах, майстерках та освітніх проєктах. Представлені матеріали демонструють, як нові знання та сучасні інструменти інтегруються в уроки, роблячи навчання більш практичним, науково обґрунтованим та цікавим для учнів.
Педагоги Андріївського ліцею №1 продовжують навчатися та вдосконалюватися під час канікул.
30.11.2025 відбулося засідання педагогічної ради на тему:
«STEM-освіта як інноваційний підхід до розвитку базових компетентностей».
Уже протягом 3–4 років у ліцеї активно впроваджується STEM-освіта — поєднання науки, технологій, інженерії, мистецтва та математики.
Під час засідання педагоги обговорили міжнародні стандарти, використання штучного інтелекту, цифрову грамотність, віртуальні лабораторії, STEАM-інтеграцію з мистецтвом, екологічну компетентність, інклюзію та доступність.
Учителі поділилися власними напрацюваннями й переконалися, що STEM — це не тренд, а реальний шлях до якісної, сучасної освіти, тісно пов’язаної з життям і викликами сьогодення.
18 вересня в Андріївському ліцеї №1 розпочала роботу творча група «Дитиноцентризм як особистісно орієнтована модель освітнього процесу НУШ» (керівник – Обух Алла Володимирівна).
Ця ініціатива створена не для звітності чи зовнішнього ефекту. Її головна мета – знаходити раціональне зерно серед безлічі нових ідей та освітніх реформ, відсіювати недієве та впроваджувати лише те, що реально допоможе дітям у навчанні, полегшить роботу вчителям і відповідатиме очікуванням батьків.
Попри всі виклики сьогодення – масові звільнення педагогів, суспільний тиск і критику освітніх змін – наші вчителі залишаються відданими своїй справі. Вони продовжують навчати, виховувати, підтримувати дітей і роблять усе можливе, щоб освіта була якісною, сучасною й корисною.

Ми віримо, що саме вчитель, який обирає найкраще для своїх учнів, є справжнім рушієм реформи.
Сьогодні світ вимагає, щоб випускники закладів освіти мали змогу швидко інтегруватися в сучасне суспільство, бути конкурентоспроможними та готовими до викликів майбутнього. Для цього необхідно активно впроваджувати STEM-технології в освітній процес.
Саме з цією метою 16 вересня 2025 року в Андріївському ліцеї №1 відбулося засідання творчої групи «Упровадження елементів STEM-освіти на уроках природничого циклу», покликаної реалізувати наскрізні лінії навчальних програм.
Керівник групи Кривонос Любов Петрівна окреслила основні напрямки діяльності, презентувала план роботи на навчальний рік та запропонувала конкретні шляхи інтеграції STEM-елементів у викладання природничих дисциплін. У ході засідання вчителі взяли участь у практичних вправах із проєктування, а також тренувалися працювати з онлайн-тренажерами, зокрема новим JavaLab — інтерактивним ресурсом, що дозволяє створювати віртуальні лабораторії для проведення дослідів та моделювання процесів.
Виступи педагогів початкової школи доповнили роботу зустрічі: вони поділилися власним досвідом проєктної роботи та запропонували ідеї щодо поступового впровадження STEM-підходів у середній ланці.
Варто зазначити, що вже у 2025/2026 навчальному році у навчальний план для учнів 5–8 класів НУШ Андріївського ліцею №1 введено інтегрований курс «STEM». Це важливий крок, який відкриває перед здобувачами освіти великі горизонти для розвитку критичного мислення, творчості, дослідницьких умінь та практичних навичок. STEM-освіта дозволить нашим учням упевнено крокувати у світ інновацій, бачити широкі перспективи й сміливо реалізовувати себе у майбутньому.
Семінар “Науково-методичні засади організації роботи з обдарованими дітьми”
05 січня 2024 відбувся онлайн-семінар “Науково-методичні засади організації роботи з обдарованими дітьми”. Метою, якого було проаналізувати форми і методи організації та проведення підготовки до предметних олімпіад, конкурсів та різноманітних заходів; вироблення стратегії підготовки здібних дітей до них.
На семінарі були обговорені наступні питання:
1. Аналіз роботи з обдарованими дітьми. Дмитрова М.М.
2. Психологічний портрет обдарованої дитини. Дуб О.І.
3. Форми і методи роботи з обдарованими дітьми. Кришня О.М.
4. Створення сприятливих умов для розвитку дитячої обдарованості. Зіборова О.І.
5. Використання ІТ-технологій в роботі з обдарованими дітьми. Куценко Л.С.
Методична рада «Педагогічна майстерність і педагогічна культура»
08 січня 2024 року у Андріївському ліцеї №1 відбулася методична рада з теми: «Педагогічна майстерність і педагогічна культура»
Були розглянуті питання:
1. Поняття про педагогічну діяльність, педагогічну майстерність та педагогічну культуру вчителя.
2. Елементи педагогічної майстерності, їх характеристика.
3. Критерії майстерності педагога та рівні педагогічної майстерності.
4. Майстерність вчителя на уроці.
5. Обговорення педагогічних ситуацій.
В інтерактивній формі кожен педагог зробив собі комплімент продовжуючи речення: “Я – Вчитель з великої літери тому що …”. Та плідно попрацювали у групах з вправою “Портрет ідеального вчителя”. Педагогам було запропоновано розбитися на 3 групи де 1 група (стаж роботи до 10 років) створювала портрет невдалого і неуспішного вчителя, вказавши на його помилки і причини такого становища. 2 група (стаж роботи від 10 до 20 років) описували портрет успішного вчителя з його перевагами, завдяки яким він став успішним. 3 група (стаж роботи від 20 років) від імені Міністерства освіти і науки України пропонували нові структури, методи і прийоми навчання, погляди на уроки, роль вчителя в процесі набуття учнями знань.
Прагніть до творчості, опановуйте педагогічну майстерність і тоді неодмінно ми будемо тими, до кого з бажанням батьки приведуть своїх дітей.


Семінар-практикум “Компетенції та компетентнісний підхід у сучасній освіті”
30 жовтня 2024 року пройшов семінар-практикум “Компетенції та компетентнісний підхід у сучасній освіті”, під час якого педагоги поглибили знання з концепції компетентнісного підходу, а також розвитку їхніх професійних компетенцій і навичок, необхідних для ефективного викладання та навчання в умовах сучасного світу.
Завданнями семінару було:
1. Поглибити знання про компетентнісний підхід – формування розуміння принципів і значення компетентнісного підходу в освіті.
2. Розвиток професійних компетенцій педагогів – підвищення кваліфікації педагогів через освоєння нових підходів і методик.
3. Впровадження інноваційних методів навчання – підготовка педагогів до застосування сучасних інструментів для покращення якості освіти.
4. Покращення оцінювання компетенцій учнів – ознайомлення з сучасними методами оцінювання, які дозволяють краще оцінювати рівень засвоєних компетенцій.
Таким чином, семінар був спрямований на підвищення рівня професійної майстерності педагогів та підготовку учнів до успішної діяльності у швидкозмінному світі.
