Проєкти та партнерство
Інклюзивна освіта — це не лише можливість, а й пріоритет у діяльності Андріївського ліцею №1. Ми переконані, що кожна дитина має право на якісну освіту, підтримку та самореалізацію незалежно від особливостей розвитку, соціального статусу чи життєвих обставин. Саме тому ми активно працюємо в напрямі інклюзивності, розвиваючи партнерства з державними установами, громадськими організаціями та міжнародними фондами.У цьому нам допомагає тісна співпраця з низкою партнерів:
Що ми робимо разом?
1. Комплексна психолого-педагогічна оцінка
Фахівці ІРЦ проводять глибокий аналіз розвитку дітей, що дозволяє своєчасно виявити особливі освітні потреби та визначити оптимальні шляхи їх підтримки. Ця оцінка включає когнітивну, мовленнєву, емоційно-вольову та соціальну сфери розвитку.
2. Індивідуальні програми розвитку (ІПР):На основі рекомендацій ІРЦ у ліцеї складаються ІПР, які адаптовані до можливостей кожного учня. Вони враховують як навчальні цілі, так і соціально-емоційні потреби дитини, допомагаючи їй вільно реалізовувати свій потенціал.
3. Методичний супровід педагогів
Фахівці ІРЦ проводять регулярні консультації та семінари для наших учителів. Ми розробляємо стратегії індивідуального підходу, вивчаємо сучасні методики інклюзивного навчання та ділимося практичними інструментами адаптації освітнього процесу.
4. Підтримка батьків:
Батьки дітей з особливими освітніми потребами отримують не лише психологічну підтримку, а й чіткі поради, як створити сприятливе середовище вдома, як взаємодіяти зі школою та як залучати дитину до активного навчання і соціалізації.
5. Впровадження інноваційних підходів:
Спільно з ІРЦ ми тестуємо нові інклюзивні методики, зокрема елементи сенсорної педагогіки, арт-терапії, ігротерапії, альтернативної та додаткової комунікації (AAC), які дозволяють дітям навчатися через досвід, емоції та гру.
Результат співпраці
Завдяки ефективній взаємодії з ІРЦ Зміївської міської ради наш ліцей створює всебічно підтримуюче освітнє середовище, де вчителі мають інструменти для роботи з кожним учнем, батьки — розуміння і впевненість, а діти — віру в себе й відчуття прийняття. Це — крок до дійсно інклюзивної школи, де немає чужих чи “інших”, а є тільки різні — і рівні.